יום רביעי, 8 בדצמבר 2010

והפעם - דגים

דג על הגריל - זה מעדן בפני עצמו. והדבר הטוב ביותר בו הוא שממש אין צורך להשקיע. דג טוב וגריל עושים את העבודה מצויין.

אז היום נראה שני מתכונים - פורל בפרושוטו, ומוסר ים שלם צלוי. בשני המתכונים נשתמש בכמעט אותם תבלינים ומצרכים נוספים:
  • מלח ים גס
  • פלפל שחור גרוס
  • כמה צרורות של פטרוזיליה וכוסברה
  • שום
נתחיל בפורל. יש לנו בארץ פורלים מצויינים - ניקח 4 דגים בינוניים, ונבקש מהמוכר להשאיר את הראש ואת הזנב בזמן שהוא מנקה את הדגים. למה? כי, למשל, אני אישית אוהב את הטעם הקריספי של הזנב. אנשים כמו חמתי אוהבים לאכול את הראש. וחוץ מזה, זה גם נראה יותר יפה כשמגישים את הדג.

טוב, אז הנה הדגים. רחצנו, ייבשנו אותם עם מגבת נייר גם מבחוץ וגם מבפנים, ונעבור לשאר המצרכים. בנוסף למה שתיארתי כבר, למתכון הזה אנחנו נצטרך לימון ופרושוטו או בייקון, פרוס מאוד דק, 2-3 פרוסות לכל דג. מה זה פרושוטו? הנה ההסבר: פרושוטו בוויקי

נחתוך את השום לפרוסות דקות, ונארגן צרורות של פטרוסיליה וכוסברה כמספר הדגים שלנו. אחר כך נשים כמה טיפות של שמן זית לתוך הבטן של הדגים ונמרח אותו שם. נמליך קצת, נפלפל, ונשים בתוך הבטן של הדג כמה פרוסות שום , פרוסת לימון וצרור כוסברה ופטרוזיליה. זהו. עכשיו צריך לסדר את הדג לצלייה. נשים פרוסה של פרושוטו על הלוח חיתוך לפנינו. במאונך לשלוש חתיכות חוט לקשירה. על הפרושוטו נמקם את ההדג, נשים פרוסת פרושוטו נוספת מעל לדג, ונקשור כך, שהדג יהיה משני הצדדים עתוף פרושוטו.

מחממים גריל לצליה ישירה לחום בינוני-גבוה (210-220 מעלות, או ספירה עד 4 שניות עם יד פתוחה מעל לאש). שמים את הדגים וצולים רבע שעה על כל צד, עד שהדג מוכן.



והמתכון השני הוא מוסר ים שלם צלוי. נעשה חריצים בתוך הדג עם סכין ובתוך כל חריץ נכניס חצי פרוסת לימון. נמרח את פנים הדג עם שמן הזית, קצת מלח, פלפל שחור גרוס וגם צרור פטרוזיליה ושום.
 
נחמם גריל לצלייה עקיפה וחום בינוני (ספירה עם יד פתוח מעל לאש עד ארבע), או את התנור ל-180 מעלות, ונצלה כ-30 דקות מכל צד. כך זה נראה:



בתאבון!!!