יום שלישי, 8 במרץ 2011

נולד לעוף...

אני חושב שתהיה זו הסכמה כללית שכנפי עוף נחשבים לדבר הכי פופולרי לצלייה על מנגל או גריל. כל אחד יהיה מוכן להישבע שהוא יודע את המרינדה המוצלחת ביותר ו/או השיטה הטובה ביותר לצלות כנפיים.

 
אני לא הולך לומר שמה שאציע לכם כאן הוא הטוב ביותר או המוצלח ביותר. אני רק אומר, שהכנפיים יוצאים טעימים, הבשר ממש נמס בפה והמנה נראת פשוט מצויין על שולחן הפיקניק.

 
מרכיבים:
  • 1 קילו כנפי עוף (כ-20 כנפיים)
  • 1/4 כוס שמן זית
  • 1/4 כוס מיץ לימון (עדיף טרי סחוט)
  • 1/2 כוס בירה (לא לחסוך!!! הבירה צריכה להיות טובה, כזאת שתרצו גם לשתות!)
  • 1/4 כוס רוטב וורצ'סטרשיר (Worchestershire) - אפשר למצוא אותו בסופר או בחנויות כמו טיב טעם
  • 1/2 כפית פלפל שחור

שלב ראשון - נכין את הכנפיים. אני בדרך כלל מוריד את השפיץ - החלק הממש דק של בכנף שבו טכל'ס אין בשר, רק העצם. אחר כך, עם סכין, אני מחורר את העור של הכנף - כדי שהמרינדה תיספג יותר טוב בתוך הבשר.

שלב שני - מערבבים את חומרי המרינדה בקערה עם מטרפה, עד שהשמן והנוזלים האחרים יתערבבו ותיווצר אמולסיה (תערובת בין שמן ונוזל לא שומני).

שלב שלישי - ההשריה. קחו שתי שקיות ניילון מסופר, תכניסו אחד לתוך השני, ואת הכנפיים תשימו בתוך ה"שקית הכפולה" הזו. אחר כך שופכים לשם את המרינדה המוכנה, קושרים טוב טוב את השקית ומערבבים בתוכה הכל יחד. זמן ההשרייה - בין שעתיים ל-4 שעות במקרר, תלוי בחוזק הטעמים שרוצים.

חשוב מאוד להוציא את הכנפיים מהמקרר לפחות 20 דקות לפני הצלייה, כדי לתת להם להתחמם קצת. אם שמים בשר על הגריל כשהוא מצונן (אני לא מעז אפילו לומר קפוא, חלילה וחס), "הלם החום" שהוא מקבל גדול מדיי, ואז הוא נחרך מבחוץ, אך לא מתבשל מספיק מבפנים. זה בדרך כלל נגמר בכנפיים שרופות, כי רק אז הן מגיעות לחום פנימי מספק כדי להיות מוכנים לאכילה.

זהו .. גריל על חום בינוני (או בינוני-גבוה - תלוי ברמת ההשחמה שרוצים לקבל על הכנפיים). סך הכל זמן צלייה - כ20-24 דקות. חשוב מאוד להפוך את הכנפיים כל 5-6 דקות (סה"כ 3-4 הפיכות במשך הצלייה) כדי לא לתת להם להישרף יותר מדיי.

בתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה