יום שישי, 4 במרץ 2011

הגודל כן קובע


היום הכנתי משהו קצת שונה. בדרך כלל, כשאנחנו מדברים על פרגיות (במובן הקולינרי, כמובן :-) ), אנו מתכוונים למה שנקרא "סטייק פרגיות", או, במלים אחרות, ירך עוף פרוסה ללא עצם. אני דווקא רוצה לדבר על הדבר המקורי - עוף צעיר, קטן, רך ועדין. עוף, שאין יותר מתאים ממנו לצלייה, ולא משנה מה תהיה השיטה - צלייה ישירה (חתוך לחצאים או משוטח), עקיפה או שיפוד מסתובב.

המנה הבאה היא פרגיות צלויות. השיטה הפעם - שיפוד מסתובב, או רוטיסייר (Rotisserie), כמו שהוא נקרא באנגלית. כמובן, השיטה הספציפית הזו אינה חובה, כמובן, - תמיד אפשר להשתמש בצלייה עקיפה במקום. רק במקרה זה ההמלצה שלי היא להשתמש ברשת נוספת מוגבהת קצת, כדי לא לשים את הציפורים ישר על רשת הגריל (למרות שגם זה לא חובה).

אז מה דרוש להכנה? פרגיות, כמובן! קניתי שני ציפורים יפות וקטנות. ברוב המקומות מוכרים את הפרגיות כבר קשורות כמו שצריך. אם לא - אז תחילה יש לקשור כל עוף לצלייה בצורה הבאה:



אוקיי, עופות מוכנים, אז נעבור לשלב התיבול. אני השתמשתי בתערובת הבסיסית שלי, ושמתי לתוך כל עוף גם 2 שיני שום, שטיפה מחצתי עם הסכין. אחר כך פשוט הברשתי את העופות עם שמן זית.

זהו, עכשיו - לשיפוד!


כעת, אני רוצה להדגים איך אפשר לעשן על גריל גז. מה שנצטרך זה חופן או שניים של שבבי עץ מסקיט או היקורי (תלוי בניחוח הרצוי) ומכשיר מעניין שיצא לי לרכוש בסכום עתק של 6$ הארצות הברית - קופסת עישון ניידת. הנה הקערה עם שבבי העץ המושרים במים וקופסת העישון:


כך נראה הגריל המוכן להדלקה (שימו לב לזה שכאשר משתמשים בשיפוד מסתובב, הרשתות יורדות כדי לא להפריע לשיפוד):


הטריק עם קופסת העישון הוא שצריך לחמם את הגריל בהתחלה לחום מאוד גבוה, כדי שהשבבים יתחילו לפלוט עשן, ואחר כך להנמיך את העוצמה לטמפרטורה הדרושה. בסוגים מסויימים של גרילים יש מבער מיוחד שמיועד לשיפוד המסתובב. הוא ממוקם, בדרך כלל, בחלקו האחורי של הגריל ומוגבה מעט. כמובן, אם יש מבער כזה, כדאי להשתמש בו. בגריל שלי יש 3 מבערים אופקיים, כמו שנראה בתמונה, ולכן השתמשתי בשיטה של צלייה עקיפה - השארתי את המבער האמצעי כבוי.

כאשר השבבים התחילו "לעשן", אני שמתי מגש אלומניום עם קצת מים מתחת לעופות, ישר על המשולשים, והרכבתי את השיפוד המסתובב. את העוצמה כיוונתי לרמה בינונית - 160 מעלות במדחום הגריל (או ספירה של 6 שניות עם היד כ-20 ס"מ מעל למשולשים). זמן הצלייה ל-2 פרגיות הוא כשעה עד שעה ורבע. כמובן, הכי פשוט לבדוק האם העוף מוכן עם מדחום - 65 מעלות בחלק הכי עבה של הירך,
או 70 מעלות בחלק העבה של החזה.

והנה העופות מוכנים - שניה לפני ההורדה מהשיפוד:


אחרי שמורידים את העופות מהשיפוד כדאי לכסות אותם עם נייר כסף ולתת להם "לנוח" כ-15 דקות, כדי שכל המיצים לא יברחו לכם בזמן הפירוק.

זהו! בתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה